Ekspert marki

W poprzednich artykułach odwoływaliśmy się do Internetu, jako idealnej platformy wymiany informacji oraz promowania konkretnych marek. Internet, szczególnie wszelkie fora internetowe,  a przede wszystkim portale społecznościowe stanowią największe wirtualne miejsce skupiające ludzi. Co najważniejsze, skupiają również  ich opinie dotyczące rozmaitych produktów. Istnieje wiele portali internetowych, na których użytkownicy mogą swobodnie wymieniać się swoimi subiektywnymi informacjami i opiniami. Niestety często zdarza się, że na takich portalach pojawiają się użytkownicy opłaceni przez rozmaite firmy, którzy tworzą wiele sztucznych wpisów na temat produktów, których prawdopodobnie nigdy nie widzieli.
Internet daje poczucie anonimowości, z której ludzie bardzo chętnie korzystają tworząc wiele fikcyjnych osobowości. Internet zatem, mimo swojego nieograniczone zasięgu może jednak stanowić źródło zagrożenia dla nieświadomego użytkownika, który poszukuje szczerej i nieopłaconej opinii innych ludzi.
Wbrew wszystkim pozytywnym opiniom dotyczących zasięgu i skuteczności działań w Internecie, nigdy nie zastąpi on szczerej ludzkiej rozmowy face to face. Ekspert marki, mimo wszystkich posiadanych umiejętności marketingowych jak również opanowanych do perfekcji socjotechnik, nigdy nie będzie równie skuteczny w  Internecie jak podczas realnej rozmowy z drugim człowiekiem.
Należy w tym miejscu podkreślić, że poniższy artykuł nie deprecjonuje zasług Internetu w działaniach marketingowych. Warto jedynie podkreślić, że nawet najbardziej zaawansowane socjotechnicznie przekazy w rozmaitych mediach, nigdy nie zastąpią zwykłych kontaktów międzyludzkich.
Eksperci marki to ludzie, która z marką czują się związani na co dzień. Najważniejszą cechą eksperta marki jest posiadanie zdecydowanej, szczerej i pewnej opinii dotyczącej ulubionego produktu i umiejętność obrony wszystkich negatywnych zarzutów.  Ekspert marki musi być także osobą bardzo towarzyską, która obraca się w stale nowych kręgach znajomych, aby móc rekomendować swój produkt w coraz szerszym gronie.
Bycie ekspertem marki to wbrew pozorom bardzo odpowiedzialna funkcja, która wymaga zaangażowania oraz profesjonalnego podejścia do produktu. Ekspert marki musi być przede wszystkim wiarygodny, ponieważ to właśnie wiarygodność jest kluczem do sukcesu w pozytywnej rekomendacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>